Den 12: Skalní chrámy Mulkirigala

↑ Zpět na výpis

→ Den 13: První koupání

Dnes ráno se přesouváme do 4* hotelu s polopenzí, mimosezónní cena 880 Kč je v této lokalitě výborná, navíc si potřebujeme spravit chuť po zklamání z předchozího guesthousu. V hotelu dnes probíhá svatba, takže je venku živo a my jdeme na chvíli relaxovat na lehátko na pláž. Vlny jsou pořád silné a vysoké, což je škoda. Pláž je ale jinak hezká a liduprázdná.

Jeden z mnoha Buddhů v chrámu Mulkirigala

Odpoledne se vydáváme navštívit skalní chrámy Mulkirigala, které se údajně svým významem vyrovnají kulturnímu trojúhelníku mezi Dambullou, Sigiriyí a Polonnaruwou. Pro cestu volíme místní autobusy, přestupujeme v Beliattě a asi za 40 minut jsme na místě. Cestou předbíháme zajímavě vypadající slavnostní průvod, možná má nějakou spojitost se zítřejším svátkem poya, jelikož se blíží úplněk. U vstupu platíme opět turistické vstupné 2x 500 rupií (místní zdarma) a postupně procházíme 4 skalní chrámy ve 3 patrech. Chrámy pochází ze 3. století a byly renovovány v 18. stolení za pomocí králů z Kandy. Ve skalním chrámu je vždy obrovská socha Buddhy, doplněná například o jeho učence. Celá jeskyně je navíc vymalovaná sinhálskými kresbami a vše na nás působí naprosto impozantně. Každé patro je odděleno mnoha příkrými schody, a tak děláme často přestávku na oddech. Lví skála Sigiriya a schody tam jsou proti tomuto nic. Úplně nahoře pak je menší dágoba a za vyšlapanou cestičkou za zídkou pak výhled do okolí.

Buddhovi věrní

Cestou zpátky si kupujeme vodu a čekáme na autobus, přičemž už začíná zapadat slunce. Ani koupená voda mě však už nezachrání od dehydratace a silné bolesti hlavy. Asi hodinu se pak dávám dohromady v hotelovém pokoji, než můžeme vyrazit na večeři. Dostáváme polévku, Blanka rybu, já kuře a k tomu do našich stažených žaludků přidáváme ještě zmrzlinu jako dezert.

Schodů snad více než na Lví skále